Co się najczęściej psuje w samochodzie

Z punktu widzenia mechaników, mechanik samochodowy Grudziądz, bardzo ważną kwestią jest to, co się najczęściej psuje w autach. Według ostatniego badania przeprowadzonego przez pewną firmę testową, większość usterek rzeczoznawcy zaobserwowali w przypadku samochodów małych (30,6%.). Wyraźny odstęp dzieli je od vanów (26,3 %), samochodów terenowych (25,9 proc.), samochodów kompaktowych (24,9 proc.) i klasy średniej (24,3 proc.). Wyraźnie lepiej wypadły samochody sportowe/kabriolety, spośród których tylko co około piąty (21,4 proc.) wykazywał typowe usterki dla danego typu pojazdu używanego.

W grupie konstrukcyjnej podwozie/układ kierowniczy do najczęstszych usterek zaliczają się wybite poprzeczne drążki kierownicze i przeguby nośne, zbyt duże luzy na wahaczach poprzecznych i stabilizatorach, połamane resory podwozia i nieszczelne amortyzatory.

W dziedzinie silnik/ekologia diagności nakreślili częste wycieki oleju z silnika i przekładni, nieszczelne lub skorodowane układy wydechowe, informacje o usterkach systemów elektronicznych odpowiedzialnych za jakość spalin i zbyt wysokie zanieczyszczenie spalin.

97W przypadku grup konstrukcyjnych karoseria/rama/kabina pasażerska przyczyną do obiekcji były często pęknięcia szyby czołowej, rdza na progach i na grupie podłogowej, jak również uszkodzone lusterka zewnętrzne.

W przypadku układu hamulcowego negatywnie wypadały często zużyte tarcze hamulcowe, niedostateczny stan powierzchni przylegających do tarcz hamulcowych, skorodowane kable hamulcowe i porowate przewody hamulcowe, jak również hamowanie jednostronne.

W dziedzinie elektryki/elektroniki/oświetlenia diagności zaobserwowali często źle ustawione reflektory, uszkodzenie regulacji zasięgu świateł, niedziałające światła i uszkodzone lampy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *